לפני שנתחיל, הנה שאלה פשוטה:
אם קופות החולים בישראל הוציאו כמעט 193 מיליון ₪ על פרסום ושיווק בשנה אחת...
לאן הכסף הזה הלך?
ומי קיבל אותו?

בזמן שהציבור מתמודד עם תורים, מחסור ברופאים ועומס במערכת הבריאות...
הדוח הרשמי של משרד הבריאות מגלה:
🔹 כללית – 37.3 מיליון ₪
🔹 מכבי – 55.1 מיליון ₪
🔹 מאוחדת – 6.9 מיליון ₪
🔹 לאומית – 93.6 מיליון ₪
סה"כ:
💰 192.9 מיליון ₪

רוב האנשים בכלל לא מכירים את לפ"ם.
לשכת הפרסום הממשלתית.
זה הגוף שרוכש פרסום עבור משרדי הממשלה.
כלומר:
כסף ציבורי זורם למדיה.
לטלוויזיה.
לאתרי חדשות.
לדיגיטל.
ולקמפיינים.

מצאנו תקציבי רכש חיסונים ותרופות במסגרת תקציב משרד הבריאות.
האם זה אומר שמשהו מושחת?
לא.
אבל זה כן אומר שיש אינטרסים כלכליים עצומים במערכת.

בתחקיר מצאנו דוגמאות לתוכן בריאותי באתרי חדשות גדולים שסומן כ:
"בשיתוף עם פייזר"
עכשיו תשאלו את עצמכם:
כמה אנשים בכלל שמים לב לכיתוב הזה?
לא שכל מחלה לא קיימת.
לא שכל כתבה היא שקר.
לא שכל עיתונאי מושחת.
אנחנו אומרים דבר אחד בלבד:
העם חייב לדעת מי מממן את המערכת.
אם הגעתם עד לכאן, כנראה שגם אתם מבינים:
התקשורת לא תעשה את העבודה הזאת בשבילנו.
אנחנו עושים אותה.
אבל אנחנו לא יכולים לעשות אותה לבד.
התקשורת מספרת לכם מה לחשוב.
המסמכים מספרים סיפור אחר.
הבחירה למי להאמין היא כבר שלכם.
We use cookies to analyze website traffic and optimize your website experience. By accepting our use of cookies, your data will be aggregated with all other user data.